E-mail:protapirosvestes@gmail.com Οι Πυροσβέστες της Κεντρικής Μακεδονίας της Ε.Υ.Π.Σ.Π.Κ.Μ στηρίζουν τον Ανεξάρτητο Συνδυασμό ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΙ "Πρώτα Πυροσβέστες"

Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2014

Ανακοίνωση της Ε.Υ.Π.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας σχετικά με την αντισυνταγματικότητα του Νόμου 4093/2012 για τις περικοπές-μειώσεις στους μισθούς των Ένστόλων.

 
 
 

 
 
 
 
 
Αρ. Πρωτ.   
ΠΡΟΣ:  
·         Μέλη Δ.Σ.
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
·         Όλα τα μέλη της Ε.Υ.Π.Σ.Π.Κ.Μ. και όλες τις Π.Υ. και Π.Κ.  της Κεντρικής Μακεδονίας  
·         Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ.  

 

                            ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


 

Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι

Στην Ελλάδα των μνημονίων, όπου οι περικοπές και οι μειώσεις μισθών τείνουν να γίνουν ο κανόνας, κάποιοι προσπαθούν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να βάλουν ένα φρένο στην ανεξέλεγκτη διάθεση της συγκυβέρνησης και των δανειστών της χώρας να ποδοπατούν εργασιακά δικαιώματα και κεκτημένα ετών.Το ΣτΕ και στο σύνολο του, το Δικαστικό Σώμα   έχει αυτόν τον δυσάρεστο ρόλο,να στέκεται ανάμεσα στην πολιτική ηγεσία και στην κοινωνία και να προσπαθεί να διαφυλάξει τα συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα του κάθε Έλληνα πολίτη.

 

Συναδέλφισσες-Συνάδελφοι

 

   Προφανώς όλοι θα ενημερωθήκατε ότι υπήρξε διαρροή από δικαστικούς κύκλους σχετικά με την τύχη της απόφασης του ΣτΕ όσον αφορά την συνταγματικότητα των περικοπών που επιβλείθησαν με το μνημόνιο ΙΙΙ. Με το ν. 4093/2012, ο οποίος δημοσιεύτηκε το Νοέμβριο του 2012, προβλέφθηκε για τους ένστολους νέο μισθολόγιο που ίσχυσε αναδρομικά από 1.8.2012 και το οποίο συνεπάγονταν περαιτέρω μειώσεις μισθών. Με την ασκηθείσα αίτηση ακυρώσεως, συνδικαλιστικοί φορείς των ενστόλων (στρατιωτικοί, λιμενικοί, αστυνομικοί) στράφηκαν κατά της υπουργικής απόφασης η οποία ρύθμιζε τον τρόπο παρακράτησης, ως «αχρεωστήτως καταβληθεισών», των αποδοχών του διαστήματος από 1.8.2012 έως 31.12.2012 και οι οποίες προέκυπταν ως διαφορά μεταξύ παλαιού και νέου μισθολογίου.
 
 
 
Σχετικά προβλήθηκεαπό τους αιτούντες ότι:

α) είναι αντισυνταγματική η νέα αυτή περικοπή των αποδοχών αυτή καθεαυτή και

β) επικουρικά, είναι αντισυνταγματική τουλάχιστον η αναδρομικότητα των μειώσεων. Απόφαση που θα κάνει δεκτή είτε τη μία είτε την άλλη επιχειρηματολογία θα ακυρώσει την υπουργική απόφαση. Είναι όμως προφανές ότι η γενικότερη - και όχι μόνο κατά το σκέλος της αναδρομικότητας- αναγνώριση της αντισυνταγματικότητας του νόμου, αφενός, θα δημιουργήσει αξίωση καταβολής της διαφοράς των αποδοχών για όλη την περίοδο από 1-8-2012 έως σήμερα και, αφετέρου, θα επαναφέρει, καταρχήν, για το μέλλον το προϋφιστάμενο μισθολόγιο, όπως ίσχυε πριν τη θέση σε ισχύτουΝ.4093/2012.



Σημασία έχει επομένως, ποιες περικοπές θα κριθούν τυχόν αντισυνταγματικές κατά το σκεπτικό της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας.
 Η προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση αφορούσε την αναδρομική παρακράτηση αποδοχών, τόσο των εν ενεργεία, όσο και των αποστράτων. Χρειάζεται όμως ιδιαίτερη προσοχή και θα πρέπει να αναμένουμε την απόφαση του ΣτΕ για να δούμε αν και σε ποιον βαθμό η απόφαση θα αφορά και τους απόστρατους. Και τούτο γιατί, κατά το Σύνταγμα, αρμόδιο για την εκδίκαση συνταξιοδοτικών διαφορών είναι, στην περίπτωση αυτή, το Ελεγκτικό Συνέδριο και όχι το Συμβούλιο της Επικρατείας. Είναι όμως προφανές ότι τυχόν κρίση περί αντισυνταγματικότητας από μέρους του Συμβουλίου της Επικρατείας ανοίγει το δρόμο για αντίστοιχη δικαστική κρίση του ΕλεγκτικούΣυνεδρίου.

Υπενθυμίζεται ότι πριν την ψήφιση του ν.4093/2012, το Ελεγκτικό Συνέδριο είχε γνωμοδοτήσει (πρακτικά της 3ης Συνεδρίασης της 30-10-2012) ότι οι νέες μειώσεις συντάξεων (όχι μόνο των ενστόλων) είναι αντισυνταγματικές. Ειδικά, όμως, οι ένστολοι μέσω του ν.4093/2012 έχουν υποστεί «διπλή» μείωση συντάξεων: μείωση λόγω της αναδρομικής περικοπής του μισθού τους, που αποτελεί βάση υπολογισμού της σύνταξης, και μείωση της σύνταξης αυτής καθεαυτής, μαζί με τους λοιπούς συνταξιούχους του δημοσίου. Η απόφαση του ΣτΕ εμμέσως θα αφορά μόνο το πρώτο σκέλος των μειώσεων αυτών.




Συναδέλφισες-Συνάδελφοι
 
  Όπως αναφέρθηκε, τυχόν αναγνώριση της αντισυνταγματικότητας των ρυθμίσεων του ν. 4093/2012  συνεπάγεται ότι άμεσα εφαρμοστέο είναι το προγενέστερο καθεστώς. Για όσο χρόνο αυτό δε θα συμβαίνει θα γεννάται αξίωση καταβολής των διαφορών. Ως εκ τούτου, στην -ακόμα υποθετική- περίπτωση αυτή, η Διοίκηση(Κυβέρνηση) θα πρέπει άμεσα να πάψει να εφαρμόζει το καθεστώς που τυχόν κριθεί αντισυνταγματικό και να ρυθμίσει νομοθετικά τον τρόπο καταβολής των οφειλομένων αναδρομικών σε εύλογο χρόνο.
Κατά το άρθρο 95 παρ. 5 του Συντάγματος: «Η διοίκηση έχει υποχρέωση να συμμορφώνεται προς τις δικαστικές αποφάσεις. Η παράβαση της υποχρέωσης αυτής γεννά ευθύνη για κάθε αρμόδιο όργανο, όπως νόμος ορίζει. Νόμος ορίζει τα αναγκαία μέτρα για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης της διοίκησης». Ως εκ τούτου, η συμμόρφωση προς την απόφαση που θα εκδοθεί αποτελεί συνταγματική υποχρέωση της Κυβέρνησης.

Άρνηση ή πλημμελής συμμόρφωση, πέραν των άλλων συνεπειών, θα προκαλέσει σίγουρα σωρεία δικών με σχεδόν δεδομένο το θετικό αποτέλεσμα, με άλλα λόγια θα μεταφέρει το σχετικό πρόβλημα στο μέλλον, αλλά θα επιβαρύνει τελικά χωρίς λόγο, τόσο τους προσφεύγοντες, όσο και - κυρίως - το Ελληνικό Δημόσιο (και τελικά τους έλληνες φορολογουμένους) με σημαντικά περαιτέρω ποσά λόγω της επιδίκασης τόκων. Επομένως, η ορθή και πλήρης συμμόρφωση αποτελεί όχι μόνο συνταγματική, αλλά και πολιτικά υπεύθυνη στάση της όποιας Κυβέρνησης στη δημοκρατική Πολιτεία.     
 
 
 
Ο  ΓΕΝΙΚΟΣ  ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
 
 
 
Αμανατίδης Χαράλαμπος
Με    Τιμή
Για το  Δ.Σ.
 
 
 
Ο  ΠΡΟΕΔΡΟΣ
 
 
 
Αναστασιάδης Γρηγόριος
 
 
 
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.